Ana Sayfa Uncategorized STEM VE GEOMETRİ

STEM VE GEOMETRİ

575
0

        Teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesine yani yeni bir ürün ortaya koyulmasına STEM denir. Disiplinler arası bir öğrenim yaklaşımıdır. Science(Fen), Technology(Teknoloji), Engineering(Mühendislik) ve Mathematics(Matematik) alanlarının baş harflerinden oluşmaktadır. Bu yaklaşımda, ilk olarak problem belirleniyor (çocuğun belirlediği problem çok kapsamlı olmak zorunda değil), çözümleme sürecinde matematik ve fen derslerinde öğrendiği konuları hatırlayıp, teknoloji ve mühendislik ile ilgili yeteneklerini kullanarak uygulamaya çeviriyor ve çözüme ulaşıyor (bu süreçte yeni bilgilerde öğreniyor), böylece öğrenme de kalıcı hale geliyor. Farklı bir bakış açısıyla STEM; teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi yani yeni bir ürün ortaya koyulmasına STEM denir.
       Amaç ise;  Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarını iç içe kullanarak yeni bir ürün ortaya koyarak ülkelilerinin ekonomisine fayda sağlamaktır. Yapılan araştırmalarda, ABD, İngiltere, Japonya gibi STEM modelini kullanan çoğu ülkenin ekonomisinin büyüdüğü aynı zamanda PİSA (The Programme for International Student Assessment) ve TİMSS (Trends in International Mathematics and Science Study)  gibi küresel değerlendirme sınav sonuçlarında da artış olduğu görülmüş.  STEM eğitiminin iki temel amacı olduğunu belirtebiliriz. Bu amaçlardan birincisi, üniversite düzeyinde bu disiplinlerde meslek seçecek öğrenci sayısını arttırmak, ikincisi ise öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerindeki temel bilgi düzeylerini arttırarak bu disiplinler ile ilgili problemleri çözmek için günlük yaşamlarında yaratıcı çözümler uygulamalarını sağlamaktır.
       STEM eğitimi üretim odaklı olmasının yanı sıra eleştirel düşünme, yaratıcılık, yenilenme, problem çözme, üretkenlik ve sorumluluk gibi 21. Yüzyıl becerilerini de barındırmaktadır. İşbirliği ve bağımsız çalışma yoluyla öğrencilerin özgüven ve öz yeterliliğini geliştirir. Karşılaştıkları sorunlara daha kısa ve çözümler üretmeyi sağlar. Öğrenme motivasyonunu artırır. Tasarım odaklı düşünme ve yenilikçi olmayı sağlar.
       
       Ülkemiz için bu yöntem kullanılmasa da gelişmiş ülkelerin çoğu STEM ışığında eğitim programlarını şekillendirmektedirler. Türkiye’de STEM eğitimi alanının da gelişmelerin olması bizi oldukça sevindiriyor. Bu alanda önemli çalışmalar yapan İstanbul Aydın Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. DEVRİM AKGÜNDÜZ hocamızın öncülüğünde oldukça faydalı STEM çalışmaları yapıldı. STEM öğretmeni yetiştirilmesi, Özel/Üstün yetenekli çocukların eğitimi gibi etkinlikler gerçekleştirildi. Bunların yanı sıra Türkiye STEM eğitimi raporu ve STEM Çalıştay raporu olmak üzere çok önemli 2 rapor yayımlandı.

STEM Eğitimine Örnekler

Bilişim, İnovasyon ve Tasarım3D Tasarım ve 3D Baskı
Öğrencileri Autodesk firmasının Tinkercad adlı çevrimiçi yazılımını kullanarak, çeşitli geometrik şekillerin yardımıyla bir anahtarlık tasarlayacaklar, ve bunun 3d yazıcıda yazdırılmasını gözlemleyecekler.

Katılımcılar: 12+ tüm öğrenciler
Düzenleyen: Bilişim Garaj Akademisi
Ön Hazırlık: YOK
Tinkercad: Tinkercad, herkesin kolayca kullanabileceği tarayıcı tabanlı 3D tasarım ve modelleme aracıdır. Tinkercad, kullanıcıların hayallerini birkaç dakika içinde tasarıma dönüştürmesini sağlar.
Bu etkinlikte çocuklar teknolojiden yaralanılarak, geometriyi kullanarak anahtarlık tasarlamıştır. Yani bu etkinlikte teknoloji, matematik ve mühendislik bir arada kullanılmıştır.
3 Boyutlu Tasarım AtölyemizleTasarlıyoruz & Üretiyoruz
Atölyemizde; “Bilmekten” çok “Üretmek” üzerine kurulu öğrenme yaklaşımı ile katılımcılarımızın, Algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek, Tasarladıkları ürünü nasıl ölçeklendirebileceklerini gözlemlemelerini sağlamak, En, boy ve derinlik kavramlarını kullanmalarını sağlamak, Deneyimleri farklılaştıkça eylemleri üzerinde dönüşümlü düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla çalışmalar yapacağız.
Katılımcılar: 10-14 yaş öğrenci grubu, öğretmen, veli
Düzenleyen: Çiğdem Karasu, Fatih Erol Saçak, Faruk Eromay
Ön Hazırlık: Katılımcıların yanlarında bilgisayar getirmeleri gerekmektedir.
Bu etkinlikte çocuklar ürünler tasarlayarak bu ürünlerde en, boy ve derinlik gibi kavramları kullanmıştır. Yani bu etkinlikte mühendislik ve matematik kullanılmıştır.
Minecraft ile tasarım ve 3D baskı atölyesi
Katılımcılar Minecraft oyunu ile tasarımını yaptıklarını mekânları 3D yazıcılardan gerçek hayata dönüştürebileceklerdir. Tasarımı yaparken matematik ve geometri becerilerini kullanacaklardır.
Katılımcılar: 12+ yaş tüm öğrenciler
Düzenleyen: Zaxe 3D Baskı Sistemleri
Ön Hazırlık: Katılımcılar yanlarında Minecraft oyunu kurulu vaziyette taşınabilir bilgisayarlarını getirmelidirler. (Tabletlerden baskı alınamamaktadır.)
Bu etkinlikte çocuklar teknolojiyi kullanarak oyun yardımıyla tasarımlar hazırlar.Bu tasarımlarda geometriden yararlanır. Yani bu etkinlikte teknoloji,geometri ve mühendislik kullanılmıştır.
Origamiyle Matematiği ve Bilimi Keşfediyoruz
Origami, bir sanat olmanın yanında matematik/geometri ile ilgili çeşitli kavramların öğrenilmesinde/öğretilmesinde etkili bir araçtır. Dünyada kalp stentleri, uzay teleskopları, uzay güneş panelleri, insansız hava araçları gibi birçok teknolojik ürünün üretiminde origamiden yararlanılmaktadır. Bu çalışmada origaminin matematik ve diğer bilimsel alanlarda kullanımı ile ilgili görsellerden örnekler paylaşıldıktan sonra uygulama yapılacaktır. Robert Lang’in Eyeglass isimli uzay teleskobunun prototipi ve geometri ile ilgili olarak çok yüzlüler katlanacaktır.

Katılımcılar: 10+ tüm katılımcılar
Düzenleyen: Seda ALTAY, Seda FAYDACI SÜNKER
Ön Hazırlık: YOK
Bu etkinlikte çocuklar geometri ile origami oluşturur. Bu origami örneklerinden teknolojik ürünlerin üretiminden yararlanırlar. Yani bu etkinlikte geometri ve mühendislik bir arada kullanılmıştır.
Hazırlayan: Merve BAŞTOĞ 1511210073

KAYNAKÇA:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz